Prosecution without evidence a violation of rights

first_imgDear Editor,With reference to the Anil Nandlall prosecution for alleged “theft” of law journals, the prosecuting attorney asked the Magistrate for time to gather evidence to support the charge against the former Attorney General. Is it not the law in Guyana that evidence must first be gathered supporting criminal conduct and then a charge filed? That is the law in democracies like the US, Canada, India, UK, etc. It is the same worldwide.How come Nandlall was first charged and then the prosecution is now seeking the evidence to support the charge. Nandlall is claiming the journals are his as part of a contract he signed with the Ramires Government. It is for the court to determine if the contract is legal and binding. Clearly, Nandlall acted in good faith believing that since he signed a binding contract, the journal belongs to him. The Government has to prove that the contract was illegal and even if so proved, Nandlall cannot be charged because he did not knowingly “steal” the journals. He claimed them on the belief they were his based on the contract.Since the prosecutor stated in court he needed to gather evidence to substantiate the larceny charge, the Magistrate should have thrown out the charge when the prosecutor asked for time to gather evidence. Nandlall may not be the nicest bloke in Guyana. But like everyone else, he enjoys fundamental rights which are being violated by the Government in what is now clear is political vendetta and ethnic persecution.Where are the reasoned voices of ambassadors of the ABC countries in this and other rights violations? Only in Guyana are basic laws violated and the violators get away.Yours truly,Vishnu Bisramlast_img read more

Finance Minister would like to “tax everything”

first_img…to broaden tax base to ensure everyone is taxedGuyanese would be paying tax on “everything” if it was solely up to Finance Minister Winston Jordan, who believes that “rich people” should pay Value Added Tax (VAT) on basic consumer items even if it means the poor cannot afford the higher cost.During a news conference on Monday, the Minister said if it was his decision, Guyanese would be paying taxes on everything but at reduced rates.“Some people are telling us why don’t we just VAT everything at a lower rate and have programmes in place that would protect the poor. At a personal level – this is not the coalition level, but at a personal level, this would be my favoured approach,” he expressed.Broader tax baseHis personal desires aside, the Finance Minister said Government would continue along the lines of reducing taxes, but would implement measures in the coming years to ensure more people start paying taxes.“Our Government would like to reduce tax rates over time, we’ve started this year and we’d like to continue this trend, providing that two things happen. One, we are in a position to broaden the base on which we are taxing and also make certain that the economy continue to grow. These aren’t conflicting priorities, they go in tandem. The economy grows once it can be helped by a tax regime that is supportive,” he explained.Expanding on this vision, Jordan outlined that the broadening of the tax base included going after persons who were evading taxes.“You know everybody says the self-employed is hard to tax: doctors, accountants, engineers, lawyers and so on and that is a significant group in Guyana. If we don’t have the wherewith to tax them and they are enjoying all the good public services that we do…then we have to tax me and you whose taxes come out at the PAYE (Pay as You Earn) level,” he explained.The Minister posited if Government was to broaden the base to ensure everyone paid their fair share of taxes, then the burden on a select few would be reduced.Jordan had stated back in March that he personally supported removing the income tax exemption enjoyed by the President, the Attorney General, the Auditor General, the Chancellor of the Judiciary and the Chief Justice.“My personal view is that no one should be exempted from income tax… Obviously from somebody who is an economist, we would love to see everybody paying their (income) taxes… I don’t believe it to be a fair position for some to be paying taxes and others to be not paying taxes when we all would benefit from the same provision of social and other goods the Government would provide,” he had expressed.Further, Jordan said Government would seek to broaden the tax base by going after persons who were cheating in their tax payments by doing multiple jobs, but only paying taxes on one.Additionally, he alluded to the fact that there were some 32,000 active but unregistered businesses which were obviously evading taxes.The Minister noted too that the Guyana Revenue Authority (GRA) needed strengthening to go after businesses in far-flung regions that easily get away with not paying taxes.“GRA tends to focus heavily on Georgetown, but there are a significant amount of businesses going on outside of Georgetown,” he reminded.Taxing the richThe Minister further justified the Government’s rationale to remove VAT exemptions by indicating that rich people must pay taxes even if it meant the poor could not afford the taxed prices.“Why should a rich person who can pay the VAT on chowmein not pay the VAT on chowmein? But you can’t say ‘rich people pay the VAT and poor people don’t pay the VAT’, so it is either VAT-able or exempt, and those who have the money they can buy chowmein, the poor person who can hardly see the price for bread will just watch chowmein,” the Minister explained.He contended too that VAT exemptions on consumer items made no sense since many retailers do not pass down the benefits to their customers.“People knowledgeable enough use the poor in this manner to get these items to become VAT free so that they can continue charging the same price as if VAT is still in place and so they are the beneficiaries not the poor people,” he highlighted as another reason behind the removal of the VAT exemptions.Budget 2017 proposes a major shakeup in the tax regime, including a reduction in VAT from 16 per cent to 14 per cent and the addition of VAT to water and electricity.Persons consuming water and electricity in excess of $1500 and $10,000 respectively will be charged 14 per cent on their total bill for each.Additionally, Government removed the VAT exempted items; therefore, basic goods and services like healthcare would now attract the 14 per cent VAT. (Devina Samaroo)last_img read more

Mother Teresa’s doubts: Will they alter her legacy?

first_img“I have no Faith – I dare not utter the words & thoughts that crowd in my heart – & make me suffer untold agony,” she wrote in an undated letter. In 1956, she wrote: “Such deep longing for God and … repulsed empty no faith no love no zeal. … Heaven means nothing pray for me please that I keep smiling at Him in spite of everything.” Mother Teresa acknowledged the apparent contradiction with her public persona, describing her ever-present smile as “a mask” or “a cloak that covers everything.” Some writings seem to suggest she doubted God’s existence. She wrote in 1959: “What do I labour for? If there be no God – there can be no soul – if there is no Soul then Jesus You also are not true.” In an interview, Kolodiejchuk argued that, read in context, Mother Teresa’s faith remained. Her unwavering belief that God was working through her shows that while Mother Teresa lamented missing that feeling of connection with God, she didn’t doubt his existence, he said. “There’s always a risk in publishing like this that some people will misinterpret it,” Kolodiejchuk said. “But the far greater good will be for those consoled and encouraged by Mother and her example.” Many other saints and revered religious figures have experienced doubt and struggle; Mother Teresa’s namesake, St. Therese of Lisieux, described a “night of nothingness.” What makes Mother Teresa’s journey so striking, Kolodiejchuk said, are the depths of her pain, the extraordinary length of it and its documentation in the letters she left behind. The Rev. James Martin of the Jesuit magazine America, author of My Life With the Saints, said the window into Mother Teresa’s inner life will help doubters and spiritual seekers. “Most of us tend to think of the saints as being in constant union with God, therefore everything they do is easier for them because of this union. This shows that not only do they have it as tough as we do, but sometimes they have it tougher,” he said. “Other saints did these wonderful things and works for God and on behalf of the church, but most of them had the benefit of a very rich and rewarding prayer life. “Mother Teresa in a sense was going on an empty tank all day.” For several Americans who forged friendships with Mother Teresa, her inner torment came as a shock, then started to make sense. “She had an expression ? `Give God permission to use you without consulting you,”‘ said Jeanette Petrie, who co-produced two films about Mother Teresa and traveled extensively with her. “I think she must have truly lived that.” Jim Towey, Mother Teresa’s legal counsel from 1985 until her death and former head of the White House Office of Faith-Based & Community Initiatives, said he always presumed Mother Teresa’s hardships were physical and that her prayer life sustained her. Now, he sees suffering consistent with lives of other saints and that of Jesus, who according to Scripture cried out to God on the cross, “Why have you forsaken me?” “Skeptics are going to say what they want,” said Towey, president of St. Vincent College in Latrobe, Pa., which is hosting a reunion of Mother Teresa’s closest friends, relatives and colleagues in October. “But the reality is, any person with faith has doubts.” Ultimately, Towey said he believes Mother Teresa’s struggles will demonstrate “faith isn’t about feeling, it’s about will.” Mother Teresa was beatified in 2003. Under Catholic tradition, an additional miracle attributable to her must be verified for her to be elevated to sainthood. “This is not any speed bump on her path to canonization,” said the Rev. James Langford, who co-founded the Missionaries of Charity Fathers with Mother Teresa in 1984. “Just the opposite. This is right in line.”160Want local news?Sign up for the Localist and stay informed Something went wrong. Please try again.subscribeCongratulations! You’re all set! The depth of her doubts could be viewed by nonbelievers and skeptics as more evidence of the emptiness of religious belief. But Roman Catholic scholars and supporters of the woman who toiled in Calcutta’s slums and called herself “a pencil in God’s hand” argue that her struggles make her more accessible and her work all the more remarkable. “It shows that she wasn’t a plaster-of-Paris saint who never had a doubt about God or the ultimate meaning of life,” said the Rev. Richard McBrien, a University of Notre Dame theology professor and author of Lives of the Saints. “This can only enhance her reputation as a saintly person with people who aren’t easily impressed with pious stories. Those who think otherwise have a lot of learning to do about the complexities of life and about the nature of faith.” This revelation about Mother Teresa’s dark years of the soul is not new. Her ordeal, laid out to a series of confessors and confidants, became public knowledge in 2003 during the investigation into her cause for sainthood, a process fast-tracked by Pope John Paul II. But Come Be My Light: The Private Writings of the “Saint of Calcutta,” to be released Sept. 4 by Doubleday, collects her thoughts in one place for the first time, inviting a closer review of her life 10 years after her death. The book was edited by the Rev. Brian Kolodiejchuk, a priest who knew Mother Teresa for 20 years and is the postulator for her sainthood cause. It depicts Mother Teresa as a mystic who experienced visions of Jesus speaking to her early in her ministry, only to lose that connection and long for it like an unrequited love for most of her last four decades. RELIGION: Skeptics may see evidence of flaws, but others see a deeper strength. By Eric Gorski THE ASSOCIATED PRESS Mother Teresa’s hidden faith struggle, laid bare in a new book that shows she felt alone and separated from God, is forcing a re-examination of one of the world’s best known religious figures. last_img

Britain to cut troops in Iraq

first_imgBrown’s one-day swing through Iraq comes as U.S. military officials are concerned that the reduced British presence in the south could open security gaps along key supply and transit routes to Kuwait. The roadways are a vital lifeline for U.S. forces. And everything that the Americans can’t fly out of the country when they eventually leave must make the long and potentially dangerous road journey to Kuwait through Basra province. Brown is said to be contemplating early elections in Britain, where the war is deeply unpopular. He arrived in Baghdad midmorning and went straight into a meeting with his Iraqi counterpart, Nouri al-Maliki. “We are prepared to take over security of Basra within two months and we will,” al-Maliki said after the meeting in his Green Zone office. “Basra will be one of the provinces where Iraqi forces will completely take over security.” WAR: The prime minister promises 1,000 soldiers will leave by Christmas. By David Stringer THE ASSOCIATED PRESS BASRA, Iraq – Prime Minister Gordon Brown announced Tuesday that he was slashing the British contingent in Iraq by nearly 20 percent. A beleaguered Iraqi leader said his own forces would be ready to take up the slack in the country’s southernmost province in two months. Brown confirmed al-Maliki’s plans and said, “as we move to overwatch, we can move down to 4,500” troops from the current level of 5,500. He promised to bring the 1,000 troops home by Christmas. Last month, British troops vacated their last remaining base in downtown Basra, Iraq’s second-largest city, 340 miles southeast of Baghdad. The British force now is based mainly at an air base on the fringes of Basra city inside Basra province. The British leader said any further decision on troop withdrawals would be made next year. Brown spoke at the Green Zone residence of Britain’s top commander in Iraq, Gen. Bill Rollo. Later, he traveled to Basra, where he gave a five-minute speech in Basra to British, Australian and U.S. forces, commending their courage. Also Tuesday, at least 13 people were killed, including two women, a child and four police officers, in five separate attacks.160Want local news?Sign up for the Localist and stay informed Something went wrong. Please try again.subscribeCongratulations! You’re all set!last_img read more

West Ham 1-2 Manchester United: Marouane Fellaini winner secures semi-final spot

first_imgMarcus Rashford and Marouane Fellaini scored to secure Manchester United’s passage to the FA Cup semi-final with a 2-1 win against West Ham.In the last FA Cup game at the Boleyn Ground, the Belgian’s close range finish was enough to hold off a Hammers fight-back, despite James Tomkins netting with 10 minutes remaining to increase the pressure in the dying stages.The first-half brought chances for both sides, but neither could break the deadlock.The hosts started with breakneck speed, winning a corner inside the opening two minutes, and having a good attempt through Enner Valencia just moments later.They were pressing extremely high up the pitch, with Manuel Lanzini being involved in everything, but his pass through to Valencia was not converted by the Ecuadorian forward, whose weak shot was easily saved by David De Gea.West Ham were refusing to ease off, not allowing United to settle with possession, but it was the Red Devils who had the best chance of the first-half.Marouane Fellaini forced Darren Randolph into an excellent save from close range, before Jesse Lingard also drew a save from the Irishman, although he really should have hit the back of the net.Breaking through the centre of the pitch, Lingard took his chance from the edge of the penalty area, hitting it low with not enough power to beat the keeper – who had come out well to guard his goal.The Hammers started strongly, but faded as the half went on, and the visitors would have been pleased with their performance in the later stages of the period.And it was Louis van Gaal’s men who kept their momentum going into the second half.They attacked with pace and creativity, and were not allowing West Ham out of their half, and it didn’t take long for the opening goal to come, when Marcus Rashford smashed home an excellent strike.Anthony Martial seized on a loose ball, laying it off to youngster Rashford, who thundered his attempt past Randolph into the far corner.United pressed for a bigger advantage, having been spurred on by their goal, and it was only the Irishman in goal who kept Bilic’s men in the game – pulling off a series of impressive stops.Victor Moses was introduced in place of Enner Valencia to provide some attacking impetus, but the Red Devils doubled their lead with the Hammers searching for an equaliser.Martial’s close range shot was deflected of a defender, flying right into the Belgian’s path, and he knew little about it when the ball smashed off him and into the net.However, that wasn’t game over, and West Ham got back into the tie with 10 minutes remaining.De Gea saved excellently from Antonio’s close range attempt, but from the following corner, James Tomkins headed in, after Andy Carroll put the ball back in the middle of the area.The hosts were showing the same confidence they were displaying in the opening stages, pressing high up the pitch and attempting to test the Spanish keeper in United’s goal.Yet, they could not capitalise, Carroll heading just over, and Kouyate having a last minute equaliser ruled out for offside.Their chances were not converted, and United secured the win – and a semi-final clash against Everton at Wembley. Marouane Fellaini celebrates scoring for Manchester United 1last_img read more

Gareth Southgate explains why Declan Rice is unique after first England call-up

first_img Live on talkSPORT “When you’re asking a playing to consider changing association that’s a big life decision,” he added.“We wanted to make sure we were getting a player who had a genuine chance of being a senior international and, given his age, we saw that over a period of time.”Rice is the only uncapped player to feature in a squad which generally favours the tried and tested. ADVICE Declan Rice has earned his first England call-up “It’s also clear to see what a leader he is on the pitch at such a young age. You don’t find too many of those sort of characters.”Rice had featured in three friendlies for the Republic of Ireland, but the London-born midfielder remained eligible for England and announced his decision to switch last month.And Southgate insists he understands the gravity of midfielder’s decision. BEST OF James Ward-Prowse missed out on a recall Which teams do the best on Boxing Day in the Premier League era? Oxlade-Chamberlain suffers another setback as Klopp confirms serious injury Top nine Premier League free transfers of the decade REVEALED Bayern Munich vs Liverpool (Wednesday) – talkSPORTNottingham Forest vs Aston Villa (Wednesday) – talkSPORT 2Dynamo Kyiv vs Chelsea (Thursday) – talkSPORT 2Watford vs Crystal Palace (Saturday) – talkSPORTLeeds vs Sheffield United (Saturday) – talkSPORT 2West Ham vs Huddersfield (Saturday) – talkSPORT 2Swansea vs Manchester City (Saturday) – talkSPORTWolves vs Manchester United (Saturday) – talkSPORTMillwall vs Brighton (Sunday) – talkSPORT 2Fulham vs Liverpool (Sunday) – talkSPORT There is no place for Southampton’s James Ward-Prowse, who was tipped to earn a recall after a fine run of form, while Fabian Delph retains his place despite an extended spell on the sidelines for Manchester City.Nonetheless, Southgate insists there remains fierce competition for places in his squad.“Even though one or two have had injury problems or not been selected with us, their performances with us were outstanding,” he continued. LATEST FOOTBALL NEWS There are ten live commentaries remaining across the talkSPORT network this week. Find out what they are and when you can hear them, below… Every time Ally McCoist lost it on air in 2019, including funny XI reactions center_img Getty no dice Forbes list reveals how much Mayweather, Ronaldo and Messi earned this decade MONEY Where Ancelotti ranks with every Premier League boss for trophies won Son ban confirmed as Tottenham fail with appeal to overturn red card Gareth Southgate says he can’t wait to work with Declan Rice after giving the West Ham midfielder his first England call-up.The 20-year-old, who recently switched allegiance from Ireland, was named in the squad to face the Czech Republic and Montenegro in the Euro 2020 qualifiers later this month.And the England boss has described Rice as a hugely promising and unique character.“We’ve become more and more excited about working with him. He’s been an essential part of West Ham’s team this season, he’s playing with tactical maturity and he’s good technically,” Southgate told talkSPORT. RANKED 2 2 Ronaldo warned Lukaku how hard scoring goals in Serie A would be before Inter move huge blow “So I think it’s important to keep a show of faith but we’ve also got to pick a team which is physically in the right place and form-wise in the right place and we won’t just keep players in on reputation as we go forward.“There is great competition, not only from the injured players but also players who have been very close this time.”England squad in fullTrent Alexander-Arnold (Liverpool), Ross Barkley (Chelsea), Jack Butland (Stoke City), Ben Chilwell(Leicester City), Dele (Tottenham Hotspur), Fabian Delph (Manchester City), Eric Dier (Tottenham Hotspur), Jordan Henderson (Liverpool), Tom Heaton (Burnley), Harry Kane (Tottenham Hotspur), Michael Keane (Everton), Ruben Loftus-Cheek (Chelsea), Harry Maguire (Leicester City), Jordan Pickford(Everton), Marcus Rashford (Manchester United), Declan Rice (West Ham United), Danny Rose(Tottenham Hotspur), Jadon Sancho (Borussia Dortmund), Luke Shaw (Manchester United), Raheem Sterling (Manchester City), John Stones (Manchester City), James Tarkowski (Burnley), Kieran Trippier(Tottenham Hotspur), Kyle Walker (Manchester City), Callum Wilson (AFC Bournemouth) REVEALED last_img read more

UNI vs SDSU Preview

first_imgNorthern Iowa coach Mark Farley says he is cautiously optimistic as the Panthers get set to visit South Dakota State.At 7-3 the Panthers are ranked fifth in the FCS Coaches Poll and with two wins to close the regular season could get a top four seed in the playoffs.Audio Playerhttp://kiwaradio.com/files/unijack1.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.Farley lists star receiver Isaiah Weston as questionable for the game after he was injured in a win over Indiana State. Farley says it is not a repeat of the knee injury that forced Weston to miss last season.Audio Playerhttp://kiwaradio.com/files/unijack2.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.South Dakota State has dropped two of three games since losing quarterback J’Bore Gibbs to a knee injury early in an October 26th loss to top ranked North Dakota State. The Jackrabbits have fallen to ninth in the coaches poll.Audio Playerhttp://kiwaradio.com/files/unijack3.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.Farley expects the Jackrabbits to be motivated after a home loss to Illinois State.Audio Playerhttp://kiwaradio.com/files/unijack4.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.Farley says the Panthers will practice outside to get ready. Saturday’s forecast for Brookings calls for rain and low 40s.Audio Playerhttp://kiwaradio.com/files/unijack5.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.Kick off is at 2:00 pm at Dana J. Dykhouse Stadium in Brookingslast_img read more

A guide to South African newspapers

first_imgSouth Africa is well served by a robust and diverse press, with newspapers that range from hefty political reads to edgier urban dailies. Here is a comprehensive look at all the major titles in the country – including their circulation and sales figures.(Image: Wikipedia)*Read more about the history and culture of South African media South Africa’s daily newspapersSouth Africa’s weekly newspapersNote: Circulation refers to number of copies sold, as sourced from the Audit Bureau of Circulations South Africa (ABC), between January to March 2013.Number of readers refers to the actual number of people who read the newspaper, as measured annually by the South African Advertising Research Foundation’s All Media Products Survey (Amps) Newspaper Readership and Trends for 2012.South Africa’s daily newspapersSome daily newspapers publish six to seven days a week, while some have special weekend editions. These are noted below, and not in the weekend newspaper section.Beeld Beeld is an Afrikaans-language daily, printed six days a week and distributed in Gauteng, Mpumalanga, North West, Limpopo and KwaZulu-Natal. First published in 1974, the paper is owned by Media24.Website: www.beeld.comLanguage: AfrikaansCirculation: 67 700Readers: 441 000Naweek Beeld: 65 645 circulationDie BurgerAfrikaans-language daily Die Burger, first published in 1915, is the biggest daily newspaper in the Western Cape. Published six days a week, it has separate editions for the Eastern and Western Cape. Owned by Media24.Website: www.dieburger.comLanguage: AfrikaansCirculation: 62 237Readers: 497 000Die Burger – Saturday: 78 301 copies; 272 000 readersBusiness Day Business Day is a dedicated business newspaper, reporting on corporate news, black economic empowerment, economic policy, corporate governance and financial markets. It is owned by BDFM, which is controlled by the Times Media Group.Website: www.businessday.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 33 690Readers: 59 000Cape ArgusFounded in 1857, the Cape Argus is published in Cape Town by Independent Newspapers. It was relaunched as a tabloid in 2012.www.capeargus.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 33 247Readers: 294 000Weekend Argus (Saturday): 43 114 copies; 155 000 readersWeekend Argus (Sunday): 18 601 copies; 140 000 readersCape Times Independent Newspapers’s Cape Times, a daily published since 1876, is aimed at the middle classes of Cape Town.Website: www.capetimes.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 35 616Readers: 258 000The Citizen The Citizen is published six days a week and distributed mainly in Gauteng. News, sport, business – and racing. The newspaper is owned by Caxton&CTP.www.citizen.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 63 854Readers: 451 000The Citizen – Saturday: 37 730 circulationDaily Dispatch The first issue of the East London Daily Dispatch was published in 1898. It was edited by Donald Woods from 1965 until his arrest and banning in 1977 for exposing government responsibility for the death of Steve Biko. Targets readers in the Eastern Cape. Owned by Times Media.Website: www.dispatch.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 28 879Readers: 238 000Saturday Dispatch: 22 126 copies; 130 000 readersDaily News The Daily News, first published in 1878 as the Natal Mercantile Advertiser, is targeted at the middle market of Durban and the rest of KwaZulu-Natal. Owned by Independent Newspapers.Website: www.dailynews.co.za Language: EnglishCirculation: 32 002Readers: 295 000Daily Sun Daily Sun is the largest daily in South Africa. A tabloid aimed at the working class, it offers local news and gossip, focusing on events in ordinary people’s lives. Sunday Sun is the fastest growing newspaper in the country. Both titles are owned by Media24.www.dailysun.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 296 489Readers: 5 554 000Sunday Sun: 169 412 copies; 2 608 000 readersDaily Voice The Daily Voice is aimed at the workers of the Cape Flats (Western Cape). With its motto, “Ons skrik vir niks!”, the newspaper is unashamedly a South African take on UK tabloids such as The Sun. It is published in English and Afrikaans. Owned by Independent Newspapers.Website: noneLanguage: English and AfrikaansReaders: 463 000Circulation: not registered with ABCDiamond Fields Advertiser Established in 1878, Independent Newspapers’ Diamond Fields Advertiser is based in Kimberley and targets the communities of the sparsely populated Northern Cape.Website: noneLanguage: EnglishCirculation: 9 691Readers: 76 000The Herald Founded as the Eastern Province Herald, the Herald is one of South Africa’s oldest newspapers. Its first edition – four pages – came out on May 7 1845 and cost one penny. Owned by Times Media and distributed in the Eastern Cape, with its main base in Port Elizabeth.Website: www.theherald.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 23 372Readers: 257 000Isolezwe Isolezwe is a daily isiZulu newspaper, aimed at KwaZulu-Natal’s middle class. It is owned by Independent Newspapers.Website: www.isolezwe.co.zaLanguage: isiZuluCirculation: 116 186Readers: 943 000Isolezwe ngoMgquibelo (Saturday): 80 792 copies; 487 000 readersIsolezwe ngeSonto (Sunday): 48 000 copies; 668 000 readersThe Mercury The Mercury, published since 1852, is Durban’s morning newspaper. It includes Business Report, a national financial news supplement published by Independent Newspapers.www.themercury.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 31 025Readers: 234 000Pretoria News Pretoria News, first published in 1898, is Independent Newspapers’ daily in the capital city. Mainly sold in Gauteng, it is also distributed in Mpumalanga and North West.www.pretorianews.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 18 775Readers: 141 000Pretoria News Weekend: 11 382 copies; 34 000 readersSon Son is South Africa’s Afrikaans-language sex, sport and scandal tabloid. Distributed daily in the Western and Eastern Cape. Owned by Media24.www.dieson.co.zaLanguage: AfrikaansCirculation: 92 213Readers: 1 102 000Son op Sondag: 55 885 copies; 457 000 readersSowetan Sowetan is Daily Sun’s main competition. Aimed at an English-literate black readership. Initially distributed as a weekly free sheet in Soweto, the paper was transformed into a daily in 1981 to fill the void left by the Post, which was deregistered by the apartheid government. Sowetan is owned by Times Media.Website: www.sowetan.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 98 258Readers: 1 646 000The New AgeSouth Africa’s newest national newspaper was launched in December 2010. It is owned by TNA Media, a company with close ties to the ruling African National Congress (ANC). The paper’s owners and editor, however, have stated that while The New Age reports on the government in a positive manner, it remains objective, and does not act as an ANC or government propaganda tool. Which is not true.Website: www.thenewage.co.zaLanguage: EnglishCirculation: Not registered with the ABCReaders: 107 000The StarThe Star is published in Johannesburg and distributed throughout South Africa, with most sales in Gauteng. Launched in Grahamstown in the Eastern Cape in 1887 as the Eastern Star, the paper moved to Johannesburg in 1889. Owned by Independent Newspapers.Website: www.thestar.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 106 484Readers: 615 000Saturday Star: 76 897 copies; 249 000 readersThe Times The Times was launched in 2007 as a sister paper to Times Media’s Sunday Times. The paper has limited street sales, but is distributed free of charge to the Sunday Times’ subscribers, from Monday to Friday. In tabloid format, it prides itself on being a quick and easy read. Ties heavily into the Times LIVE website, providing additional content such as blogs, podcasts and video.Website: www.timeslive.co.zaLanguage: EnglishReaders: 287 000Circulation: Not registered with the ABCVolksblad (Daily)First published in 1904, Volksblad is the oldest Afrikaans daily in the country and the largest in the Free State and Northern Cape. It is owned by Media24.Website: www.volksblad.comLanguage: AfrikaansCirculation: 21 811Readers: 155 000The Witness South Africa’s oldest newspaper, the Witness, serves English readers throughout KwaZulu-Natal, with most of its readers in greater Pietermaritzburg and inland KwaZulu-Natal. Owned by Media24, it was formerly known as the Natal Witness.Website: www.witness.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 19 001Readers: 134 000Weekend Witness: 20 749 copies; 100 000 readersSouth Africa’s weekly newspapersCity Press First published in 1982 as Golden City Press, the paper was aimed at the black market. Its name was changed to City Press in 1983 by its owners, Jim Bailey and the South African Associated Newspapers. Media24 acquired the paper in 1984. It is published on Sundays.Website: www.citypress.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 118 547Readers: 1 757 000IlangaPublished twice a week, Ilanga describes itself as a proud promoter and protector of KwaZulu-Natal’s cultural and historical heritage. Published in Zulu in tabloid format. Owned by Mandla-Matla Publishers.Website: www.ilanganews.co.zaLanguage: isiZuluCirculation: 117 115Readers: 937 000Ilanga Langesonto: 61 918 copies; 668 000 readersIndependent on Saturday The Independent on Saturday caters for the KwaZulu-Natal market. It is published by Independent Newspapers.Website: www.tios.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 44 169Readers: 219 000Mail & Guardian Mail & Guardian, formerly the Weekly Mail, was established in 1985 at the height of resistance to apartheid. When foreign donor funding started drying up for anti-apartheid organisations in the late 1980s, many of the country’s alternative newspapers – notably Grassroots, South, New African and New Nation – folded. The Weekly Mail, however, struck up a partnership with the Guardian of London, ensuring the paper’s continued existence. Today, Zimbabwean entrepreneur Trevor Ncube’s company, Newtrust Company Botswana Limited, has a majority share of 87.5% in Mail & Guardian, with the Guardian holding a 10% stake.Website: www.mg.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 45 279Readers: 459 000Post Post was launched in the mid-1950s as “a racy read, spiced with sex, soccer and news”. Targeted at the Indian communities of KwaZulu-Natal and Gauteng, it is owned by Independent Newspapers. Post is published on Wednesdays, with the leisure and sport Weekend Post appearing on Fridays.Website: www.thepost.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 44 984Readers: 345 000Weekend Post: 22 137 copies; 194 000 readersRapport Rapport is South Africa’s national Afrikaans Sunday newspaper. It is distributed countrywide and in Namibia. Owned by Media24.Website: www.rapport.co.zaLanguage: AfrikaansCirculation: 210 675Readers: 1 286 000Soccer Laduma A specialist soccer newspaper published on a Wednesday, Soccer Laduma is South Africa’s largest selling sports publication. Has opinionated and loyal web and mobile audiences. Published by Media24.Website: www.soccerladuma.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 289 654Readers: 2 767 000Sunday Independent The Sunday Independent was established in 1995 and is aimed at readers in the higher-income bracket. Its main sales are in KwaZulu-Natal, Gauteng and the Northern Cape. Its readers are 47% black, 29% black, 11% coloured and 13% Indian. It is owned by Independent Newspapers.Website: www.sundayindependent.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 35 200Readers: 81 000Sunday Times Times Media’s Sunday Times is South Africa’s biggest Sunday newspaper, read by over 3.4-million people. The paper includes a lifestyle (features, travel, food) and Business Times sections. Established in 1906, the Sunday Times is distributed all over South Africa and in neighbouring countries such as Lesotho, Botswana and Swaziland.Website: www.timeslive.co.za/sundaytimes< /a>Language: EnglishCirculation: 442 108Readers: 3 411 000Sunday Tribune The Sunday Tribune caters for readers in KwaZulu-Natal. Its is published by Independent Newspapers.Website: www.sundaytribune.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 75 304Readers: 446 000Sunday World The Sunday World, launched in 1999, is a “racy” tabloid aimed at young black readers. Owned by Times Media.Website: www.sundayworld.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 126 120Readers: 1 526 000Weekend Post Published on a Saturday, the Weekend Post is the major regional weekend newspaper in the Eastern Cape, with its core market in Port Elizabeth. Owned by Times Media.Website: www.weekendpost.co.zaLanguage: EnglishCirculation: 22 137Readers: 194 000Source: Wikipedia, South African History Online, Media OnlineReviewed: 12 September 2013Would you like to use this article in your publication or on your website? See Using Brand South Africa material.last_img read more

Wikia Acquires Grub from Looksmart

first_imgA Web Developer’s New Best Friend is the AI Wai… Related Posts josh catone 1 Tags:#news#web As part of their ongoing quest to create an open, people-powered search platform, Wikia has acquired Grub, a ditributed web crawling technology, from Looksmart, Wikia co-founder Jimmy Wales announced this morning during his keynote address at the at the O‚ÄôReilly Open Source Convention in Portland, Oregon. The technology will be added to their Search Wikia Labs project in an effort to create an “open and transparent” search engine that combines a “distributed user-contributed processing network, with the power of a wiki to form social consensus,” according to a press releaseGrub, which works something like the SETI@Home project by using spare processor cycles donated by users to crawl the web, will become an open source technology located at Grub.org. The source code will be released “as soon as possible.” Emre Sokullu wrote about building an open source distributed Google clone back in May, and envisioned a project that seems similar to Wales’ goal.“We‚Äôve had a tremendous response from very interesting commercial players in the search space,” said Wales. “The desire to collaborate and support a transparent and open platform for search is clearly deeply exciting to both open source and businesses. Look for other exciting announcements in the coming months as we collectively work to free the judgment of information from invisible rules inside an algorithmic black box.”Michael Grubb, Senior Vice President, Technology, and Chief Technology Officer at LookSmart — name just a coincidence as far as I know, said in a release that Looksmart was “pleased to collaborate with Wikia and believe that Grub will thrive under an open source license.”The financial terms of the acquisition were not disclosed.center_img Top Reasons to Go With Managed WordPress Hosting 8 Best WordPress Hosting Solutions on the Market Why Tech Companies Need Simpler Terms of Servic…last_img read more

No Training, No ROI

first_imgEDITOR’S NOTE: Loss prevention leaders are looking for solutions that are both affordable and capable of meeting the escalating demands of the business, but must also factor the potential investments of training and development. LP Magazine recently met with Gerald Becker, vice president for physical security at USS, a leading integrator of IP video and access control systems. As a widely recognized expert on security technologies, we sat down with him to chat about some of the additional challenges that often accompany implementing new video and access control systems.You’ve worked with the LP departments for many different companies to upgrade their old analog systems to modern IP-based systems, like video and access control. What is the most common challenge you’ve seen them face?Training is always at the top of that list. You can deploy the most advanced system in the world with all the bells and whistles, but if your employees don’t know how to use it to its fullest extent, that system is useless to you. As a result your ROI can go right out the window.- Sponsor – Does that mean that the new IP video systems are much more complicated than the analog CCTV?Not necessarily more complicated, but they certainly have a lot more options and features. In the old days of analog, there were just a few buttons—Record, Play, Rewind, Fast Forward. But with a software-based enterprise system, you can have dozens of features and settings. That’s really why modern companies are deploying IP systems in the first place—better analytics, better insight, more capabilities, quicker decision making. The challenge is to go from having employees who are used to a few simple commands to having them understand and grow comfortable with a system that is feature-rich.How do you go about doing that?Well, the starting point is to determine what kind of training is available for the platform you are considering. Nowadays there’s a myriad of solutions and devices with lots of different ways to set up an enterprise system. If you are interviewing several integrators—your deployment partners—quiz them about what they will do after the system has been installed.Will they train your employees? How? And how quickly can you expect for your employees to be fully comfortable with their new system? When you are investing a lot of money into something, you want to see the ROI as quickly as you can. But there is no ROI if your employees are only capable of pushing the handful of buttons they already know—Record, Play, Rewind, Fast Forward.Can’t a company that’s buying the solution do the training on its own?Sure, but who has the time for that? Besides, the people that know your system the best are those that are selling it to you and installing it for you. For example, USS recently participated in a deployment with a large retail chain. Eight different stores had different systems deployed, and USS had one of those stores to set up and train. Once the work was done, our retail partner told us, “Our employees only know how to use the system in one of these eight stores—the one you set up.” I wasn’t surprised. We put a great deal of emphasis on training because your whole ROI really depends on that.What are some key questions to ask the solution provider?What will it take for my employees to be able to fully take advantage of the solution? What does your training program look like; is it portal, module, online, on-site? Do you provide different levels of training; for example LP folks, marketing, security, operations, et cetera? What kind of service or training agreements are available to us?Really, the ultimate question is, after you’ve purchased the systems, will you still have the help you need? And of course, the answer you are looking for is a firm and unequivocal, “Yes.” Stay UpdatedGet critical information for loss prevention professionals, security and retail management delivered right to your inbox.  Sign up nowlast_img read more